Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFazio, Frank; Dunlop, David L.
TitelAn Assessment of Value Preferences of College Students with Reference to Environmental Chemistry.
Quelle(1975), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Attitudes; Chemistry; College Science; Curriculum Development; Educational Research; Environmental Education; Higher Education; Science Education; Values
AbstractThe main objective of this study was to design an instrument to assess the value preferences of college non-science majors with respect to certain aspects of environmental chemistry. A second objective was to obtain measures of the value preferences of various groups of non-science majors who had completed some chemistry courses. The early construction of the instrument and the format was based on pilot studies performed by the authors. Validity and reliability measures were determined. Nine findings were noted. The overall results suggest that since non-science majors have a strong value preference for the humanistic aspects of chemistry with regard to environmental problems, then curriculum designers, textbook writers, and course instructors should structure their course activities toward these strong value preferences. (LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: