Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCoster, John K.; und weitere
InstitutionNorth Carolina State Univ., Raleigh. Center for Occupational Education.
TitelA Model for Education for Occupational Proficiency.
Quelle(1969), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCareer Education; Curriculum Development; Decision Making; Educational Change; Educational Needs; Educational Objectives; Educational Philosophy; Models; Vocational Education
AbstractThis paper delineates the problems confronting professional personnel in occupational education in attaining the national goal, expressed by Congress, to provide optimum employment for each individual who is able to work. Preparation for occupational proficiency is conceptualized as a continuous process that begins with entry into the school system and continues throughout the individual's career. Curricular experiences are integrated continuously so that the relevance between school and work is readily visible. Thus, traditional dichotomies are obliterated, and the essential continuity of educational experiences is emphasized. The problem of integrating the individual's decision process into the curriculum is a basic step in attaining the national goals. (BH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: