Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Xie Guodong; Zhang Zhupeng |
---|---|
Titel | Meeting the basic learning needs of the newly literate: China's post-literacy education for the early 21st century. |
Quelle | In: International review of education, 49 (2003) 6, S. 621-629Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 17 |
Sprache | englisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0020-8566 |
Schlagwörter | Grundbildung; Bildungsprogramm; Ländlicher Raum; Grundfertigkeit; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Alphabetisierung; Analphabetismus; Lebenslanges Lernen; Effizienz; Praxisbezug; China |
Abstract | While China has achieved considerable success in its efforts to raise literacy levels, it has been faced with the relapse of many newly literate adults into illiteracy. The consolidation of literacy skills through post- literacy programs is therefore of key importance to the country. This study examines the reasons why adult literates relapse and discusses the problems and modalities of post-literacy education, concluding with recommendations for future post-literacy policy. (DIPF/Orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |