Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGarcia Ruiz, Maria J.
TitelLa universidad británica: un modelo para la universidad en otros países?
Gefälligkeitsübersetzung: Ist die britische Universität ein Modell für die Universität in anderen Ländern?
QuelleIn: Revista española de educación comparada, 7 (2001), S. 295-338Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 35
Sprachespanisch; englische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1137-8654
SchlagwörterAutonomie; Geschichte (Histor); Demokratisierung; Hochschulpolitik; Hochschulverwaltung; Hochschule; Internationaler Vergleich; Auslese; Entwicklung; Deutschland; Frankreich; Großbritannien; Spanien
AbstractThe current way of British policy of higher education towards the knowledge society has conformed British university to new principles and paradigmas. Opposite to selective and academic traditional features of this institution, this new order has shaped university in lines of democratization, excellence and institutional diversification. The development of university education according to these paradigmas allows the consideration of British university as a up-to- date institutional model in face of the concept, values and the research-based tradition of German Humboldtian university, which is reticent to the changes and developments imposed by the neo- conservative charge of the 90s. Similarly, the development of British university education in accordance with the named parameters reveals the new role both inclusive and of balance characteristic of the university of the XXIst century in face of liberal traditions such as that of the French university, or in face of scarce curricular diversification traditions, as has been the case of Spanish university till recent years. [The article describes and analyses the traditional characteristics of the British university and the transformations and reforms which had resulted in the "new parameters". A comparison with German and French and Spanish developments is made.] (DIPF/Orig./Bi.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revista española de educación comparada" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: