Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVries, Erica de
TitelLes logiciels d'apprentissage: panoplie ou éventail?
Gefälligkeitsübersetzung: Sorting out environments for computer-supported learning.
QuelleIn: Revue française de pédagogie, (2001) 137, S. 105-116Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 47; Tabellen 1
Sprachefranzösisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0556-7807
SchlagwörterEvaluation; Neue Technologien; Unterrichtsmethode; Computerunterstützter Unterricht; Lernsoftware; Frankreich
AbstractThe main goal of this article is to elaborate a typology in the domain of computer-supported learning. The first problem that has to be addressed concerns the diversity of computer-supported learning programs and the multiple ways in which one could classify them. The proposed typology is based on the pedagogical function aimed at by the teachers or designers. Moreover, is proposed a characterisation on three aspects: the tasks proposed to the learners, the theoretical viewpoint underlying the design and the way in which domain knowledge is dealt with. The typology comprises eight pedagogical functions that globally correspond to the types of programs that one can find in the literature on computer-supported learning. The authors subsequently examine the necessity, exhaustiveness and the exclusiveness of the categories. Finally, the last section presents three alternative approaches to the comparison between computer- supported learning programs. An emerging implication is that evaluation of educational computer programs demands an adaptation of performance measures to the pedagogical functions aimed at. ( DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revue française de pédagogie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: