Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeacock, Alan
TitelAccess to science learning for children in rural Africa.
QuelleIn: International journal of science education, 17 (1995) 2, S. 149-166Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterDidaktik; Physikunterricht; Entwicklungsland
AbstractScience has been part of the compulsory primary school curriculum in most anglophone Africa since states achieved independence, but in practice many obstacles prevent children in rural areas from acquiring an adequate grounding in science. This paper addresses four main aspects of access to science learning, namely (1) obstacles to access; (2) the potential within existing curriculum and organizational structures; (3) the notion of a minimum entitlement in science learning in primary schools; and (4) the concept of the locally adapted curriculum for primary schools in rural areas. Examples draw on research and experience from Kenya, Botswana, Namibia and Ethiopia. The study concludes that there are advantages to this restructuring of the curriculum in terms of simplicity of teaching and training, potential for common texts and exams, congruence with traditional ideas, resource demand and comunity involvement. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: