Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Cowen, Robert (Hrsg.); Kazamias, Andreas M. (Hrsg.); Unterhalter, Elaine (Hrsg.) |
---|---|
Titel | International handbook of comparative education. 1. |
Quelle | Dordrecht: Springer (2009), XIII, 650 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4020-6402-0; 978-1-4020-6402-9 |
DOI | 10.1007/978-1-4020-6403-6 |
Schlagwörter | Vergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungsexpansion; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Bildungsökonomie; Multikulturalität; Kolonialismus; Entwicklungsland; Nationalstaat; Transformation; Globalisierung; Industrialisierung; Berufsbildung; Wissenschaftsgeschichte; Wissenschaftsdisziplin; Lebenslanges Lernen; Handbuch; Nachschlagewerk; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Europäische Union; Weltbank; Afrika; Argentinien; Asien; Brasilien; Deutschland; Europa; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Italien; Lateinamerika; Spanien |
Abstract | This two-volume compendium brings together leading scholars from around the world who provide authoritative studies of the old and new epistemic motifs and theoretical strands that have characterized the interdisciplinary field of comparative and international education in the last 50 years. It analyses the shifting agendas of scholarly research, the different intellectual and ideological perspectives and the changing methodological approaches used to examine and interpret education and pedagogy across different political formations, societies and cultures. The handbook examines current cutting-edge themes and the ways in which comparative educationists think about neo-liberalism, market and religious fundamentalisms, knowledge societies, postmodernity and post-colonialism. It also looks ahead and anticipates new directions of thought in comparative education. Volume One is divided into the following sections: 1. The creation and re-creation of a field, 2. Political formations and educational systems, 3. The national, the international, and the global, 4. Industrialisation, knowledge economies and education. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/3 |