Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKumar, Ravi
TitelThe Charge of Neoliberal Brigade and Higher Education in India
QuelleIn: Journal for Critical Education Policy Studies, 10 (2012) 2, S.258-281 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1740-2743
SchlagwörterHigher Education; Foreign Countries; Politics of Education; Educational Change; Neoliberalism; Educational Policy; Economic Climate; Political Influences; Equal Education; India
AbstractThis paper looks at the state of higher education in India--in terms of policies and the trajectory that it has taken in the aftermath of neoliberalisation of the economy. Through studying the discourses that construct the edifice of the educational complex in the country, it unravels the dynamics of how economy, politics and education interact. Lastly, it explores the possibilities of countering the neoliberal offensive of capital and create a more egalitarian higher education system. (Contains 3 charts and 7 notes.) (As Provided).
AnmerkungenInstitute for Education Policy Studies. University of Northampton, School of Education, Boughton Green Road, Northampton, NN2 7AL, UK. Tel: +44-1273-270943; e-mail: ieps@ieps.org.uk; Web site: http://www.jceps.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for Critical Education Policy Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: