Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPrice, Kimberly C.
TitelTeaching as Learning in a Yup'ik Eskimo Village
QuelleIn: English Journal, 93 (2003) 2, S.42-48 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8274
SchlagwörterEskimos; Rural Schools; Secondary School Teachers; School Community Relationship; Cultural Differences; English Teachers; English Instruction; Alaska
AbstractIn the author's first three years of teaching in Tununak, a Yup'ik Eskimo village of approximately 350 people on the southwest coast of Alaska, there is no question that she has learned just as much, if not more, from her students and this community than her students could ever learn from her. Learning about and getting involved in the local community are necessary to become a successful high school teacher in Tununak, Alaska. In this article, the author describes cultural challenges and shares the experiences that have made her a learner as well as a teacher. (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: