Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAoyama, Kazuhiro; Stephens, Max
TitelGraph Interpretation Aspects of Statistical Literacy: A Japanese Perspective
QuelleIn: Mathematics Education Research Journal, 15 (2003) 3, S.207-225 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1033-2170
SchlagwörterForeign Countries; Questionnaires; Program Validation; Item Analysis; Bayesian Statistics; Data Interpretation; Robustness (Statistics); Statistical Surveys; Statistical Studies; Qualitative Research; Academic Ability; Student Evaluation; Interpretive Skills; Graphs; Japan
AbstractMany educators and researchers are trying to define statistical literacy for the 21st century. Kimura, a Japanese science educator, has suggested that a key task of statistical literacy is the ability to extract qualitative information from quantitative information, and/or to create new information from qualitative and quantitative information. This article presents research that offers a theoretical basis using the SOLO Taxonomy to capture students' ability to create new information from qualitative and quantitative information. This research shows that the "creation of dimensionally new information" is a complex construct requiring further research and a deeper analysis than Kimura appears to have used. (Contains 3 tables and 5 figures.) (Author).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. MERGA-GPO Box 2747, Adelaide, South Australia 5001, Australia. Web Site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Education Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: