Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRothstein, Richard
TitelThe Role of Schools and Society in Closing the Achievement Gap
QuelleIn: Principal Leadership, 5 (2005) 7, S.16-21 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1529-8957
SchlagwörterStellungnahme; Social Class; School Restructuring; Academic Achievement; School Role; Equal Education; Social Responsibility; Social Influences; Socioeconomic Status; African American Students; White Students; Racial Differences; Working Class; Social Change; Economic Change; Educational Change
AbstractThe achievement gap that exists between Black and White students--even those from similar economic backgrounds--is an ongoing challenge for educators. Although schools receive much of the blame, the gap is more the result of social class characteristics that go beyond even the best schools and teachers. Raising the achievement of lower-class children requires the amelioration of the social and economic conditions of their lives, not just school reform. [This article is adapted from "Class and Schools: Using Social, Economic, and Educational Reform to Close the Black-White Achievement Gap" (Teachers College Press, 2004).] (ERIC).
AnmerkungenNational Association of Secondary School Principals. 1904 Association Drive, Reston, VA 20191-1537. Tel: 800-253-7746; Tel: 703-860-0200; Fax: 703-620-6534; Web site: http://www.principals.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Principal Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: