Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVan Bockern, Steve
TitelSoul-Filled Teaching and Learning
QuelleIn: Reclaiming Children and Youth: The Journal of Strength-based Interventions, 14 (2006) 4, S.218-222 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1089-5701
SchlagwörterSuccess; Intelligence Quotient; Moral Development; Teaching (Occupation); Teaching Methods; Youth; Emotional Intelligence; Spiritual Development
AbstractTo fully develop the potentials of youth, we must address not only the academic dimension but the needs of the heart and the soul. This article suggests that success is more than teaching to the intelligence quotient (IQ) and emotional quotient (EQ), but we also must attend to the soul quotient (SQ). Recognizing that many traditional practices in Schools "stomp on souls" of students, the author provides a description of how soul-filled education might transform teaching and learning. (Contains 1 table.) (Author).
AnmerkungenCrisis Prevention Institute. Circulation Department, 3315 North 124th Street Suite H, Brookfield, WI 53005. Tel: 800-285-7910; Fax: 262-783-2360; e-mail: rcy@crisisprevention.com; Web site: http://www.crisisprevention.com/store/reference/rcy.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reclaiming Children and Youth: The Journal of Strength-based Interventions" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: