Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDekker, Marielle C.; Nunn, Russell J.; Einfeld, Stewart E.; Tonge, Bruce J.; Koot, Hans M.
TitelAssessing Emotional and Behavioral Problems in Children with Intellectual Disability: Revisiting the Factor Structure of the Developmental Behaviour Checklist.
QuelleIn: Journal of Autism and Developmental Disorders, 32 (2002) 6, S.601-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3257
SchlagwörterAdolescents; Antisocial Behavior; Anxiety; Behavior Problems; Behavior Rating Scales; Check Lists; Children; Early Childhood Education; Elementary Secondary Education; Emotional Problems; Evaluation Methods; Factor Analysis; Foreign Countries; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Mental Retardation; Australia; Netherlands; Developmental Behavior Checklist
AbstractAnalysis of parent and teacher Developmental Behavior Checklist (DBC) ratings on a combined sample of 1,536 Dutch and Australian children (ages 3-22) with mild to profound intellectual disabilities produced five subscales: Disruptive/Antisocial, Self-Absorbed, Communication Disturbance, Anxiety, and Social Relating. Internal consistency of the subscales ranged from .66 to .91. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Autism and Developmental Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: