Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Clough, Michael P.; Clough, Sara J. |
---|---|
Titel | Chewing on Ideas. |
Quelle | In: Science Teacher, 69 (2002) 8, S.32-34 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0036-8555 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Attention; Educational Innovation; Knowledge Representation; Learning Strategies; Motivation; Science Education; Secondary Education Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Aufmerksamkeit; Instructional innovation; Bildungsinnovation; Wissensrepräsentation; Learning methode; Learning techniques; Lernmethode; Lernstrategie; psychologische; Motivation (psychologisch); Naturwissenschaftliche Bildung; Sekundarbereich |
Abstract | Discusses some features of instructional approaches that promote meaningful learning. Focuses on creating an environment in which students can be mentally attentive. (DDR) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |