Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeterson, Jean Sunde
TitelA Longitudinal Study of Post-High-School Development in Gifted Individuals at Risk for Poor Educational Outcomes.
QuelleIn: Journal of Secondary Gifted Education, 14 (2002) 1, S.6-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-4610
SchlagwörterAdolescents; Career Choice; Conflict Resolution; Depression (Psychology); Emotional Development; Family Problems; Gifted; High Risk Students; Longitudinal Studies; Parent Child Relationship; Personal Autonomy; Secondary Education; Underachievement; Well Being
AbstractFourteen at-risk gifted adolescents participated in a 4-year qualitative study focusing on gaining autonomy, becoming differentiated, establishing career direction, and developing a mature relationship. Resolving conflict with parents generated the largest portion of narrative data. After four years, participants had resolved conflicts, felt autonomous, and reported good emotional health. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Secondary Gifted Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: