Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKannapel, Patricia J.
TitelStandards-based Reform and Rural School Improvement: Finding the Middle Ground.
QuelleIn: Journal of Research in Rural Education, 16 (2000) 3, S.202-08
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-0534
SchlagwörterAcademic Standards; Change Strategies; Educational Change; Educational Improvement; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Equal Education; Place Based Education; Rural Education; Rural Schools
AbstractCompares standards-based reforms with rural school improvement efforts that emphasize locally responsive, place-based curricula. Concludes that while the two movements differ in philosophical orientation, they share the goals of increasing equity in schools, making curricula and pedagogy intellectually rigorous, and creating content and opportunity-to-learn standards. (Contains 33 references.) (Author/SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Rural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: