Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKermani, Hengameh; Janes, Helena A.
TitelAdjustment across Task in Maternal Scaffolding in Low-Income Latino Immigrant Families.
QuelleIn: Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 21 (1999) 2, S.134-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0739-9863
SchlagwörterChild Rearing; Cognitive Development; Cultural Context; Early Childhood Education; Immigrants; Mexican Americans; Mothers; Nonformal Education; Parent Child Relationship; Parents as Teachers; Problem Solving; Scaffolding (Teaching Technique); Social Environment; Teaching Styles
AbstractObservations of 12 immigrant Latino mother-child dyads performing school-like and home-like tasks revealed that in the home-like task, mothers purposefully scaffolded learning, adjusted their scaffolding to variation in task, demonstrated a greater range and variety of scaffolding strategies, and accomplished scaffolding goals based on their social class and cultural blueprints. Contains 36 references. (Author/TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Hispanic Journal of Behavioral Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: