Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorgan, Carl R.; Demchak, Mary Ann
TitelInvolving Building Administrators in Planning for Inclusive Educational Programs.
QuelleIn: Rural Educator, 20 (1998) 2, S.26-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0273-446X
SchlagwörterLeitfaden; Administrator Role; Board Administrator Relationship; Change Strategies; Community Involvement; Disabilities; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Parent Participation; Program Implementation; Regular and Special Education Relationship; Rural Schools; Small Schools; Teacher Administrator Relationship
AbstractSchool administrators must provide leadership in implementing inclusive education by taking ownership of inclusive programs; becoming informed; and promoting open communication between parents, teachers, and board members. Strategies for implementing inclusive programs must consider roles of general- and special-education teachers, administrators, and paraprofessionals; staff training needs; parent involvement; costs and funding; and resource personnel. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rural Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: