Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inParker, Vivienne
TitelPromoting Inclusive Learning in Higher Education for Students with Disabilities in the United Kingdom.
QuelleIn: Journal of Postsecondary Education and Disability, 13 (1998) 2, S.19-28
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccess to Education; College Students; Disabilities; Educational Quality; Educational Trends; Federal Legislation; Foreign Countries; Higher Education; Inclusive Schools; Public Policy; Special Education; Special Needs Students; United Kingdom
AbstractIn the United Kingdom, access to higher education for students with disabilities has appeared on the national agenda only recently. The university sector has moved from being largely unaware of this population, to initiatives promoting access, to current concerns for promoting high-quality education and "inclusive learning." Factors influencing these trends, recent national initiatives, and national legislation are examined. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: