Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrey, John T.
TitelHomestudy Assignments: An Experiment in Promoting Active Learning in Introductory Chemistry.
QuelleIn: Journal of College Science Teaching, 26 (1997) 4, S.281-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-231X
SchlagwörterChemistry; College Science; Cooperative Learning; Educational Strategies; Group Activities; Higher Education; Home Study; Sex Differences; Undergraduate Students; Work Environment
AbstractAs a result of the inefficiency of lectures, the increase in scientific knowledge, and today's cooperative work environment, several written assignments for teams were designed for chemistry students. Assignments consist of fundamental topics and definitions eliminated from lectures. Benefits besides the group experience included better textbook study and preparation for examinations, and more class time for discussion. Appendix contains assignment questions. (PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: