Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevin, James; Wyckoff, John H.
TitelPredictors of Persistence and Success in an Engineering Program.
QuelleIn: NACADA Journal, 15 (1995) 1, S.15-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-9517
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Advising; Academic Persistence; College Students; Engineering Education; Higher Education; Mathematics Instruction; Predictor Variables; Science Instruction; Student Attitudes; Student Characteristics; Student Motivation; Time Factors (Learning); Undergraduate Study
AbstractA study (n=510) investigated students' cognitive and noncognitive variables predicting success and persistence in an undergraduate engineering program. Students performing well in science and mathematics and genuinely interested in engineering were more likely to persist and succeed. Predictor variables changed over the students' first two years. Academic advising implications are discussed. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NACADA Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: