Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaag, John W.; und weitere
TitelSecondary School Professionals' Ability to Identify Depression in Adolescents.
QuelleIn: Adolescence, 23 (1988) 89, S.73-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Depression (Psychology); Identification; School Counselors; Secondary Education; Secondary School Students; Secondary School Teachers; Special Education Teachers; Student Problems
AbstractAssessed the ability of regular classroom teachers, guidance counselors, and special education teachers, to identify characteristics of adolescent depression. Found counselors possessed the greatest knowledge of these characteristics, while regular and special education teachers were less able to identify them. Results raise training and evaluation issues. (Author/KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: