Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClough, Peter
TitelBridging "Mainstream" and "Special" Education: A Curriculum Problem.
QuelleIn: Journal of Curriculum Studies, 20 (1988) 4, S.327-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Curriculum Development; Educational Objectives; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Individual Needs; Instructional Development; Mainstreaming; Special Education; United Kingdom (Great Britain)
AbstractOutlines a "curricular" approach to learning difficulties against the background of traditional conceptions and practices relating to special needs in British schools, and in light of recent developments in "mainstream" curricula. Examines calls for change in the organization of learning, distinguishes mainstream from special curricula, and proposes future action. (Author/GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: