Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRajabally, Mohamed H.
TitelInstruction in Developmental Psychology and Its Influence on Self-Concept.
QuelleIn: Adolescence, 22 (1987) 87, S.545-53Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescent Development; Adolescents; Developmental Psychology; Foreign Countries; Junior High School Students; Junior High Schools; Self Concept; Units of Study; Canada
AbstractExplored influence of developmental psychology instructional unit on self-concept and academic achievement by comparing 43 junior high school students who took the course and 39 students who did not. Concluded that instruction did not significantly improve self-concept. Found positive relationship between achievement scores on knowledge test of developmental psychology and self-concept. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: