Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParker, M. A.; Engel, J. B.
TitelA Unified Motivation and Learning Theory Model.
QuelleIn: Education, 103 (1983) 4, S.353-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCuriosity; Educational Assessment; Educational Environment; Educational Objectives; Feedback; Learning Motivation; Learning Processes; Learning Readiness; Models; Stress Variables; Teaching Methods; Time Factors (Learning)
AbstractA unified model of teaching and learning, representing a synthesis of internal and external forces influencing learning processes, diagrams interrelationships between the following processes: activator, situational evaluation, anticipated ends, stress, action, outcome, external evaluation, feedback, internal assessment, curiosity, and internal readiness. This should help educators understand classroom behavior from an integrated perspective. (MH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: