Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmyth, W. John
TitelEducational Leadership and Staff Development: Stop the Train(ing), I Want to Get Off.
QuelleIn: NASSP Bulletin, 67 (1983) 461, S.60-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Administrator Education; Administrator Role; Elementary Secondary Education; Faculty Development; Leadership Responsibility; Principals; School Effectiveness; Teacher Administrator Relationship
AbstractResearch and professional education efforts in educational administration have concentrated too much on management practice and not enough on educational leadership. Studies indicate that principals of effective schools are involved in instructional matters. Principals should generally increase both their formal and their informal support of teacher development efforts. (PGD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: