Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Gilliland, Kirby |
---|---|
Titel | Use of Drama Students as "Clients" in Teaching Abnormal Psychology. |
Quelle | In: Teaching of Psychology, 9 (1982) 2, S.120-21Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Case Studies; Drama; Higher Education; Interdisciplinary Approach; Interviews; Psychopathology; Role Playing; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Case study; Fallstudie; Case Study; Schauspiel; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Fächerübergreifender Unterricht; Fächerverbindender Unterricht; Interdisziplinarität; Interviewing; Interviewtechnik; Psychopathologie; Rollenspiel; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | Describes the use of drama students to role play subjects of case studies in simulations of standard interviews in a college-level abnormal psychology class. Graduate drama students role-played clients in interviews with instructors or student panels. After the interviews, class discussion covered alternative possible diagnoses and possible treatment strategies. (AM) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |