Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPosner, Jill K.
TitelThe Development of Mathematical Knowledge in Two West African Societies.
QuelleIn: Child Development, 53 (1982) 1, S.200-08Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildren; Concept Formation; Cultural Differences; Educational Experience; Foreign Countries; Mathematical Concepts; Socioeconomic Influences
AbstractInvestigates development of mathematical concepts among West African children from an agricultural tribe (Baoule) and a merchant society (Dioula). Baoule and Dioula children at three age levels participated: Preschoolers, 5-6 years; 7- to 8-year-olds with one year of school; and schooled and unschooled 9- to 10-year-olds. Experimental tasks covered several systems of mathematical thought. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: