Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHahn, Karola; Teferra, Damtew
TitelTuning as Instrument of Systematic Higher Education Reform and Quality Enhancement: The African Experience
QuelleIn: Tuning Journal for Higher Education, 1 (2013) 1, S.127-163 (37 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2340-8170
DOI10.18543/tjhe-1(1)-2013pp127-163
SchlagwörterHigher Education; Educational Change; Alignment (Education); Educational Quality; Foreign Countries; International Cooperation; Educational Cooperation; Student Mobility; Outcomes of Education; Engineering Education; Agricultural Education; Teacher Education; Medical Education; Pilot Projects; Competence; Africa
AbstractThis article explores the state of higher education in Africa as it relates to the experience and lessons learned in the Tuning African higher education project. It analyses the specific African dimension of the methodology, its contribution to the reform efforts in teaching and learning, and the critical issues vital for quality enhancement and harmonization of higher education in Africa. (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Deusto. e-mail: tuningjournal@deusto.es; Web site: http://www.tuningjournal.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tuning Journal for Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: