Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIskander, Lee; Shabtay, Abigail
TitelWho Runs the Schools?: LGBTQ Youth Activism and Ontario's Bill 13
QuelleIn: Journal of LGBT Youth, 15 (2018) 4, S.339-352 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Shabtay, Abigail)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1936-1653
DOI10.1080/19361653.2018.1500508
SchlagwörterForeign Countries; Homosexuality; Activism; Educational Legislation; Educational Policy; Social Support Groups; Youth; Secondary School Students; Catholic Schools; Politics of Education; Canada
AbstractThe Accepting Schools Act (Bill 13), which amends the Education Act of Ontario, Canada, passed in 2012 includes the directive that all publicly-funded schools, whether secular or Catholic, support students who wish to establish, name, and run gay-straight alliances (GSAs). This legislation was influenced by lesbian, gay, bisexual, transgender, and queer (LGBTQ) youth activism and the events preceding Bill 13's passage exemplify effective political mobilization by secondary school students in defiance of their schools. This article brings the voices of the youth activists, including one of its authors, together with news media and scholarly literature to reflect on the aims of this LGBTQ youth activism. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of LGBT Youth" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: