Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRuleman, Alice B.; Riley, Cheryl
TitelServing the Textbook Needs of International Students through Course Reserves
QuelleIn: Journal of Access Services, 14 (2017) 2, S.46-52 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1536-7967
DOI10.1080/15367967.2016.1271278
SchlagwörterTextbooks; Foreign Students; Library Services; Academic Libraries; Librarians; Library Personnel; Missouri
AbstractThe University of Central Missouri has experienced a 1,498% increase in students from India since 2012. These international students utilize interlibrary loan to request textbooks at a rate not evident in other student population groups. Their search for course textbooks impacted librarians, staff, and student workers at public desks and on chat as well as the interlibrary loan staff as requests were placed for the titles. In an effort to help meet the demand for textbooks by this student group, the library has implemented a textbook reserves program for the texts needed in the most popular classes. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Access Services" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: