Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuffling, Lacey D.; Carlone, Heidi B.; Benavides, Aerin
TitelRe-Inhabiting Place in Contemporary Rural Communities: Moving toward a Critical Pedagogy of Place
QuelleIn: Cultural Studies of Science Education, 12 (2017) 1, S.33-43 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1871-1502
DOI10.1007/s11422-016-9756-2
SchlagwörterStellungnahme; Rural Areas; Race; Critical Theory; Place Based Education; Teaching Methods; Curriculum; Student Empowerment
AbstractHeather Zimmerman and Jennifer Weible's ("Cult Stud Sci Educ," 2016) use of place-based pedagogy in high school science education honors their participants' lived experiences and the rural communities from which they come. They raise an unresolved tension in their findings: Why did the youth in their study, who clearly learned a lot about the local watershed, not feel empowered or knowledgeable enough to propose collective, action-oriented strategies to address the poor quality of the water? We use this tension as a focus point of our response, drawing on one author's (Huffling's) biography and David Gruenewald's ("Educ Res" 32:3-12, 2003. doi: 10.3102/0013189X032004003 ) critical pedagogy of place to re-imagine the curriculum that Zimmerman and Weible describe. We provide strategies that align with Gruenewald's (2003) constructs of decolonization and reinhabitation that could promote youths' collective empowerment. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cultural Studies of Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: