Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChhuon, Vichet; Gilkey, Elizabeth M.; Gonzalez, Margarita; Daly, Alan J.; Chrispeels, Janet H.
TitelThe Little District That Could: The Process of Building District-School Trust
Quelle(2006), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTrust (Psychology); School Effectiveness; School Restructuring; Educational Change; Partnerships in Education; School Districts; Case Studies; College School Cooperation; Educational Administration; Governance
AbstractTrust has been found to be an important component of school effectiveness, yet remains understudied especially in terms of school-central office relations. Using mixed methods in a case-study design, this research illustrates how the lack of trust, which often remains undiscussed in school reform, was surfaced and then began to be addressed by a multi-shareholder district design team. The study is significant in illustrating that focusing on building trust between districts and schools may be an essential first step in achieving and sustaining district reform. (Contains 5 tables.) (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: