Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionMaryland State Dept. of Education. Baltimore. Div. of Planning, Results and Information Management.
TitelMaryland Public School Enrollment by Race/Ethnicity and Gender and Number of Schools. September 30, 1998.
Quelle(1999), (103 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Elementary Secondary Education; Enrollment; Enrollment Trends; Ethnicity; Minority Groups; Public Schools; Racial Differences; Tables (Data); Maryland
AbstractThis report presents enrollment data for the Maryland public schools. School systems reported individual student-level data that were edited and aggregated to school system and state levels. The report categorizes data by race/ethnicity, gender, and grade level. In September 1998 there were 431,396 male students and 410,275 female students in membership. Enrollment has increased since 1990, and 57% of Maryland's students are in the elementary grades. The enrollment increased in 1998 in all but six of the state's school systems. Since 1990, the percentage of minority students has increased from 38.9% to 44.9%. In conjunction with increases in student enrollment, the number of schools has also risen, from 1,217 in 1990 to 1,326 in 1998. Twenty-eight tables contain data about Maryland's enrolled students. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: