Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSlavit, David
TitelA Growth-Oriented Route to the Reification of Function.
Quelle(1995), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Structures; Functions (Mathematics); Mathematical Models; Mathematics Education; Secondary Education
AbstractThis paper presents an alternate perspective for utilizing the action/process/object framework when discussing student conceptions of function. This perspective extends previously used frameworks by incorporating student conceptions that deal with functional properties and situational contexts, but differs in the analysis of the nature of the functional properties that are considered. The hypothesis is that students not only use notions of set-based correspondences and transformations to think of functions as mathematical objects, but functions are also conceived as mathematical objects that possess (or fail to possess) growth properties of specific functions. These properties include symmetry, linearity, and continuity. It is argued that all students who develop a structural view utilize functional properties, but a focus on different kinds of properties produce different conceptions of function. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: