Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFeldman, Allan
TitelA Tale of Two "isms": Constructivism in Practice.
Quelle(1995), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Biographies; Case Studies; Constructivism (Learning); Definitions; Educational Theories; Elementary Secondary Education; Epistemology; Science Instruction
AbstractThe opinion in this paper is that there is a need to reexamine the meaning of constructivism in an age where the concept has come to mean different things to different people. This paper examines one person's understanding of constructivism in order to uncover multiple meanings of the term in ways that ultimately affect teachers' practice in K-12 education. The case study and its associated analysis is a combination of a case study that is biographical and a critical analysis of what is meant by constructivism, using personal perspectives and guided by the insight gained through the case study. Data for the case study came from the published and unpublished writings of the subject and interviews conducted with the subject. The critical analysis is in part a hermeneutic review of the literature. The paper concludes by linking various meanings of constructivism to three problematic areas: confusion over what is meant by knowledge, identification of who learners are, and the application of constructivist theories in classroom practice. (LZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: