Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSomadasa, H.
TitelMathematics Instruction through the Open University.
Quelle(1991), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Mathematics; Developing Nations; Distance Education; Educational Technology; Foreign Countries; Higher Education; Mathematics Instruction; Multimedia Instruction; Nontraditional Education; Open Universities; Services; Teaching Methods
AbstractAfter a brief review of the literature and definition of educational technology, this paper describes the process of mathematics instruction at the Open University of Sri Lanka (OUSL). It is noted that the unique situation at OUSL and the abstract nature of mathematics make it necessary to modify the system of distance education because it is difficult to apply modern distance education technologies without incurring unrealistically heavy expenditures, and that a maximum number of face-to-face sessions is an essential component in the OUSL distance education scheme. Topics highlighted in this paper include: (1) the subject area of mathematics as one of the oldest sciences and its impact on education; (2) the mathematics curriculum at OUSL, including the basics of math, meeting the needs of those who use math, and teaching mathematical logic; (3) the student-centered individualized learning system used at OUSL to teach math; and (4) the current need for occasional face-to-face sessions as an essential component in distance education mathematics instruction at OUSL. It is suggested that, as multimedia technologies are improved, fewer face-to-face sessions may be needed. (ALF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: