Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionState Univ. of New York, Geneseo. Coll. at Geneseo. Migrant Center.; Florida State Dept. of Education, Tallahassee.
TitelFuture Directions: Final Report of the Migrant Education Secondary Assistance Project.
Quelle(1989), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDropout Prevention; Dropout Programs; Dropouts; Educational Assessment; Educational Needs; Family School Relationship; Grade Repetition; Migrant Education; Migrant Programs; Migrant Youth; Needs Assessment; Nontraditional Education; Public Education; Secondary Education
AbstractBased on research by the Migrant Education Secondary Assistance (MESA) project, this report presents final recommendations for the improvement of migrant student graduation rates and secondary education. The strongest areas of need revealed in MESA findings were: (1) better identification and recruitment of secondary migrant students and dropouts; (2) increased services to migrant dropouts; (3) more interstate, intrastate, and interprogram coordination and cooperation to benefit migrant youth; (4) greater facilitation of credit transfer and access to credit-earning opportunities; (5) more work-study programs; (6) greater advocacy for secondary level migrant issues within the public school system and the community; (7) greater involvement of the whole family in education; (8) development of a policy to avoid grade retention; and (9) greater flexibility in programming and scheduling. Several specific recommendations accompany discussion of each area of need. This pamphlet contains descriptions of other MESA publications. (SV)
AnmerkungenBOCES Geneseo Migrant Center, Holcomb Building, 210, Geneseo, NY 14454 (free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: