Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYsseldyke, James E.; und weitere
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis.
TitelStudent-Teacher Ratios for Mildly Handicapped Children in Special Education Settings. Research Report No. 7. University of Minnesota Instructional Alternatives Project.
Quelle(1987), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Secondary Education; Grouping (Instructional Purposes); Mainstreaming; Mild Disabilities; National Surveys; Resource Teachers; Special Education Teachers; Student Placement; Teacher Student Ratio
AbstractThe national survey of 141 elementary and 79 secondary special education teachers documents current student-teacher ratios and instructional arrangements for students with mild handicaps receiving at least some instruction in the mainstream classroom. Overall the average student-teacher ratio was 4.7:1 with a range of 1:1 to 15:1. Minor differences were found as a result of the students' categorical designations (learning disabled, emotionally/behaviorally disordered, mentally retarded, and speech impaired) and the elementary vs secondary distinction. The most frequently identified basis for selecting students for instructional groupings, regardless of category, was the student's level of academic performance, followed by standardized psychological test scores, and student learning styles matched with teaching methods. The survey also found that teachers were generally unfamiliar with their local district guidelines for student-teacher ratios and caseloads. The survey form, list of criteria for selection of teachers for the survey, and criteria for responses on methods of grouping are appended. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: