Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDunteman, George H.; und weitere
InstitutionResearch Triangle Inst., Durham, NC. Center for Educational Research and Evaluation.
TitelComposite Score Analysis: Ability Index, SES Index, Some Psychological and Educational Construct Scales. National Longitudinal Study of the High School Class of 1972. RTI Project No. 884.
Quelle(1974), (69 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Ability; Factor Structure; Followup Studies; Graduate Surveys; High School Graduates; High Schools; Longitudinal Studies; National Surveys; Participant Characteristics; Postsecondary Education; Predictor Variables; Psychological Characteristics; Socioeconomic Influences; Statistical Analysis; Statistical Studies; Test Results; National Longitudinal Study of the High School Class of 1972
AbstractThe first set of National Longitudinal Study (NLS) data was analyzed to derive composite scores to be used in subsequent analyses. The composites include a general ability measure, a socioeconomic status (SES) index, and factor scores from factor analyses of sets of question items measuring goals, attitudes, and other psychological attributes. The derived composites can be used to help define subpopulations for descriptive statistics and as independent or control variables in some analytic studies. Procedures and results of the composite score analyses are presented. Four appendices contain Duncan's socioeconomic status metric for first followup questionnaire #93; group means for substitution of missing data; principal components factor matrices; analysis means; and means and standard deviations used for standardization. (Author/CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: