Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBagley, Carole A.
InstitutionMinnesota State Dept. of Corrections, St. Paul.
TitelComprehensive Offender Program Effort. Final Progress Report.
Quelle(1977), (42 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Computer Assisted Instruction; Computer Oriented Programs; Correctional Education; Correctional Institutions; Curriculum Development; Educational Games; General Education; Instructional Design; Tutorial Programs; Vocational Education
AbstractThis report summarizes the year's activities of a project at two adult correctional institutions which utilized computers in their educational programs to supplement the existing GED, basic math, language arts, reading, and vocational skills and awareness curriculums. The computer is used as a supplement to the educational programs by providing drill practice, gaming, and tutorial instructional strategies for each student. Additional instructional strategies are provided by manuals which teachers use in introducing the computers to their students and in deciding which lessons are appropriate for a particular student's level. Students also reference the manuals in conjunction with the GED, curriculum, and machinist training lessons. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: