Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdwards, Edgar O.
TitelInvestment in Education in Developing Nations: Policy Responses When Private and Social Signals Conflict.
Quelle(1975), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCost Effectiveness; Developing Nations; Educational Demand; Educational Finance; Educational Planning; Educational Supply; Financial Policy; Higher Education; Labor Supply; Political Power; Secondary Education; Social Problems
AbstractIn most developing countries the net private benefit of higher education exceeds its net social benefit because education-related wage differentials are excessive and the beneficiaries of higher education are subsidized. The resulting political pressures seem to favor investment in education over the creation of employment opportunities. A more balanced allocation of investment may require the revision of basic policies dealing with wage determination, the incidence of educational costs, and the role of private sector education. The aim should be to narrow the gap between private and social signals and thus reduce excess private demand for higher education. (Author)
AnmerkungenFord Foundation, Office of Reports, 320 East 43 Street, New York, New York 10017
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: