Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHerman, Michele Harway; Sedlacek, William E.
InstitutionMaryland Univ., College Park. Counseling Center.
TitelFemale University Student and Staff Perceptions of Rape.
[Report No.: UM-RR-11-73
Quelle(1973), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAggression; Antisocial Behavior; College Students; Crime; Females; Higher Education; Research Projects; Student Attitudes; Violence
AbstractFemale university student and staff perceptions of rape at the University of Maryland were examined with the aid of an anonymous questionnaire on attitudes and perceptions of rape. A randomly selected sample group included 100 female students and 25 female classified employees. Results showed a 64% return rate was achieved despite many follow-up attempts, and subjects tended either to be enthusiastic or declined to participate. Results showed that 61% of respondents felt the University does not provide enough security, and 15% said they knew someone who was a victim of rape. One-third of the sample believed rape victims are brutally treated by police, and over half felt the penalties against rape are rarely enforced. However, only 5% would not call the police if raped and 1% would not seek medical help. A 6-item bibliography is included. (MJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: