Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEsposito, Dominick
InstitutionERIC Clearinghouse on Urban Education, New York, NY.
TitelStructure and Function: A Behavioral and Systemic Interpretation. ERIC-IRCD Urban Disadvantaged Series, Number 20.
Quelle(1971), (118 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility Grouping; Behavioral Science Research; Classroom Design; Classroom Environment; Classroom Research; Cultural Influences; Desegregation Effects; Elementary Education; Models; Socioeconomic Influences; Systems Approach
AbstractIn this study, several examples of the relationship between environmental structure and the functional characteristics of objects interacting in an elementary educational environment are presented. These examples are interpreted within a frame of reference derived from a synthesis of concepts and principles from behavioral science and general systems theories. Part I provides evidence which indicates that: (1) in a relatively desegregated setting, homogeneous ability grouping tends to separate children ethnically and socio-economically, and (2) when either a heterogeneous or homogeneous environment is compounded by a self-contained classroom, the pattern of instruction across settings tends to be uniform. Part II presents a theoretical discussion which attempts to explain the process underlying the relationship between structure and function in an educational environment. An alternative model of elementary school and classroom organization is presented. (Author/DM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: