Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWoods, Charlotte
TitelResearching and developing interdisciplinary teaching: towards a conceptual framework for classroom communication.
QuelleIn: Higher education, 54 (2007) 6, S. 853-866Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-006-9027-3
SchlagwörterStudium; Wissenschaft; Hochschullehre; Studienverhalten; Interdisziplinarität; Studentenschaft; Student; Ausland
AbstractCalls for teaching and learning that cross subject boundaries have been making themselves heard in recent Higher Education literature in different national contexts. Communication is pivotal in any such learning encounter: it is in the process of negotiating meaning across disciplines that its rewards and challenges lie. And yet, the question of what characterises interdisciplinary classroom communication in the sector is little researched and little understood. How such interaction differs from that in the monodisciplinary university classroom is under-theorised. Adapting Applied Linguistic theory in Intercultural Communicative Competence (Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon: Multilingual Matters.) and drawing on a taxonomy of academic disciplines (Becher, T., & Trowler, P. R (2001). Academic tribes and territories.Buckingham: Society for Research in Higher Education/Open University Press.), the article proposes a model of Communicative Competence as a conceptual tool to shape thinking in developing and researching interdisciplinary teaching and learning in the university classroom. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: