Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAinley, Patrick
TitelTowards a learning or a certified society?
Contradictions in the New Labour modernization of lifelong learning.
QuelleIn: Journal of education policy, 13 (1998) 4, S. 559-573Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 78
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterGesellschaft; Bildungspolitik; Partei; Sozialpolitik; Berufsbildung; Zertifikat; Fortbildung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Reform; Großbritannien
AbstractThis paper examines the 'Learning Society' goal espoused by the new Labour government and inherited from preceding Conservative administrations. Section one notes the wide-ranging consensus on this Learning Society target. Agreement reaches further than education and training (learning) policy to inlude other areas of policy associated with the proposed reform of the welfare state. Whether the social and administrative changes under previous Conservative governments - changes that can be conceptualized in different ways the paper briefly indicates - amount to the end of the welfare state is discussed in section two. The position of post-compulsory or 'lifelong' learning in relation to compulsory or 'foundation' learning in the new 'post-welfare' or Contracting State is then discussed in section three. Contradictions in New Labour's programme of modernizing lifelong learning are exposed. In conclusion, the question is posed how far a New Labour government will be prepared to reverse previous Conservative substitution of the market fo representative democracy in the new type of Contracting State, or whether it will merely extend and further consolidate it. Throughout, evidence is presented, particularly from post-compulsory education and training, to argue tha the new government is bent upon pursuing the latter option. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: