Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHaidar, Abdullateef H.
TitelArab prospective science teachers' world view: presuppositions towards nature.
QuelleIn: International journal of science education, 19 (1997) 9, S. 1093-1109Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterVorstellung (Psy); Lehrer; Natur; Physikunterricht
AbstractThis study investigated the nature of Arab prospective science teachers' world view presuppositions towards nature. An instrument was developed and administered to 117 prospective science teachers. The instrument covers four world views presuppositions in a bipolar form. They are safety and fear, order and chaos, aesthetic and materialistic, special and mundane. The results showed that the prospective teachers mostly felt safe towards nature. They considered nature orderly, beautiful and special. More importantly, their presuppositions were mostly religious. Although many of them would be science teachers in a few months they lacked the usual scientic presuppositions. The study concludes that science education programmes in the Arab culture should be culturally sensitive. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: