Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inParaskeva, João M.
TitelCurriculum and the generation of Utopia.
Interrogating the current state of critical curriculum theory.
QuelleNew York, NY: Routledge (2020)Verfügbarkeit 
ReiheRoutledge research in education series
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780367458546 (gebundene Ausgabe); 9780367510565 (Taschenbuch); 9781003025771 (E-Book)
SchlagwörterCurriculum planning; Philosophy; Critical pedagogy; Critical curriculum theory; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"This volume illuminates the challenges and contradictions which have prevented critical curriculum theory establishing itself as an alternative to dominant Western Eurocentric epistemologies. By re-visiting the work of leading progressive theorists and drawing on a complex and global range of epistemological perspectives, the text illustrates how counter-dominant narratives have been suppressed by neoliberal dynamics. Foregrounding critical curriculum theory as a vector of de-colonization and de-centralization, the text puts forth Itinerant Curriculum Theory (ITC) as an alternative form of anti-colonial, theoretical engagement"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2020/2/04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: