Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorAlexander, Robin J.
TitelA dialogic teaching companion.
QuelleNew York, NY: Routledge (2020)    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781138570344 (gebundene Ausgabe); 9781138570351 (Taschenbuch); 9781351040143 (E-Book)
SchlagwörterCommunication in education; Teacher-student relationships; Effective teaching; Dialogue; Active learning; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractTalk for learning -- Versions of dialogue -- Dialogue in other words -- Grand dichotomy -- Ingredient X -- Frameworks and fundamentals -- Professional development. "Drawing on extensive published research, this practical handbook shows teachers how and why the dialogic approach has a measurable impact on students' outcomes. Dialogic teaching harnesses the power of talk to engage students' interest, stimulate their thinking, advance their understanding, expand their ideas, and build and evaluate argument, empowering them for lifelong learning and social and democratic engagement. Building off his groundbreaking work Towards Dialogic Teaching, Alexander's book aims to support the work of all those who are interested in the quality of teaching and learning, but especially trainee and serving teachers, teacher educators, school leaders and researchers"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2020/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)