Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBerg, Gary A. (Hrsg.); Venis, Linda (Hrsg.)
TitelAccessibility and diversity in the 21st century university.
QuelleHershey, PA: IGI Global (2020), XXII, 331 S.Verfügbarkeit 
ReiheAdvances in Higher Education and Professional Development (AHEPD) Book Series
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781799827832 (gebundene Ausgabe); 9781799827849 (Taschenbuch); 9781799827856 (E-Book)
SchlagwörterUSA; Minority college students; United States; Nontraditional college students; Education, Higher; Social aspects; Erziehung
AbstractWomen in academia and the role of institutional support / Sheila Thomas -- Non-traditional students in higher education : barriers and strategies for self-directed learning / Carlene Buchanan -- Minority STEM students' perspective on their persistence in college / Stacey Williams -- A dream realized helping low-income students succeed in college / Nate Bryant -- Accessibility, self-efficacy, and self-advocacy of students with disabilities in the 21st century university / Lynne Orr, Pamela Brillante, Joy Durham -- College-going and college-staying capital : supporting underrepresented minority students at predominantly white institutions / Christy Kuehn -- Teaching the adult leader : principles, advantages, and challenges / Sumitra Balakrishnan -- A critical review of gender parity and voice dispossession among higher education executive leadership / Tricia Stewart, Robin Throne, Lesley Evans -- Retirement or return to school? : developing a decision model based on perspectives from non-traditional aged students / Kristina McGaha, Unnatti Jain -- Underrepresentation in academia / Raquel Sapeg -- Supporting college students via peer mentoring / Lenis Brown -- The internationalization of Hhigher education in a competitive marketing environment / Mark Anthony Camilleri -- DACA-Mexico origin students in the United States-Mexican borderlands : persistence, belonging, and college climate / Maggie Dominguez, Miriam Frolow. "This book examines current trends in higher education in relationship to the issues of accessibility and diversity"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2020/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: